Alla inlägg under maj 2012

Av Kassandra - 25 maj 2012 20:24

Att våga ta risker!!
att skratta är att riskera verka löjlig.
att gråta är att riskera verka svag.
att sträcka ut handen mot en annan människa är att riskera bli involverad.
att uttrycka sina känslor är att riskera visa upp sitt rätta jag.
att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför publik är att riskera förlora dom.
att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.
att leva är att riskera att dö.
att hoppas är att riskera att bli förtvivlad.
att försöka är att riskera att misslyckas.
men risker måste tas, för den absolut största risken i livet är att inte ta risker alls.
en människa som inte gör eller riskerar någonting, har ingenting och är ingenting.
att alltid undvika lidande och sorg är att inte lära, förändras, växa, älska eller leva.
kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir man en slav som förverkat sin frihet.

Bara en människa som tar risker är fri  

Av Kassandra - 25 maj 2012 01:04

Dags o sova.. sista dagen på skolan för denna gång.

Åter i höst igen.. Sen går ja in o börjar gå brevid 30-31 nästa vecka.

Ska bli himla roligt o få jobba faktist!!


Annars, ja har som vanligt så mycke ja vill skriva o spy ut mig.

Blir sällan dock numer. Och det märks i huvet.

Mjamja!


_____________________________________________


If you love someone, follow your heart
‘Cause love comes once if you’re lucky enough
Though I’ll miss you forever, the hurt will run deep
Only love can set you free


Trust in your dreams, run with no fear
And if you should stumble remember I’m near
As a ghost I will walk, I’ll look deep in my soul
I might find another, you gave me that hope

Av Kassandra - 13 maj 2012 21:55

Ibland kan de va jävligt jobbigt att sakna nått man aldrig haft..

Nått man alltid velat ha, men aldrig kunnat nå fram till..

Eller nått man VILL ha nu och aldrig kommer nå fram till..

Menmen..


Haft en superhelg faktist :)


Fredag:

Sofie kom förbi så vi lagade paj o gick in på ölen!

Kollade hockeyn, samtidigt som ja hade tvättstugan :D

Sen efter allt de cyklade vi ner till krogen o skakade våra lurviga :P

SÅ tack den superkvällen babe! :)


Lördag:

Efter o lagt sig där runt 5 på morgonen klev man surt men bestämt upp 07.30 :P

For till GIllhov och hade en fin dag med syster,Lykke o Kalle :)

massa gofika o middag :D grillat!

Sen blev de en lugn o fin kväll hemma :)


Söndag:

Sov till 13.30 då Maria ringde o väckte mig o tyckte att ja skulle kliva upp o spela fotboll :P

Jaja, klart man klev upp o befann sig på körfältet 40min senare ^^

Spelade fotboll  tills hjärtat lämna kroppen o hade superkul :)

Sen grillade vi på de!

Så tack för idag Maria,Julia,Samantha, Linda, Peter,Dennis och Sebastian!!


Så ja, min helg har varit över förväntan :)

Sånt är alltid roligt!

Av Kassandra - 10 maj 2012 19:41

Har varit mycke den här veckan.


Nationella prov i EngA mån+tis..

Sen prov i SamhälleA&NaturkunskapA på onsdagen..

PLUS att S tyckte de va skojjigt o låta mig göra 20frågor som han sa va ett prov.

Som visade sig inte va ett.. SÅ man kan säga att e blev 3prov på onsdagen.

Om jag var sur? Lite lagomt då :)


Och sen har ja knappt varit hemma nått som det känns.

Men skönt o slippa de ibland oxå ^^


Annars så flyter de väl sakta på..

Imorrn ska jag till förhoppningsvis nya chefen o visa upp mig :)

Men innan de blir de skola.

Och efter på kvällen blire tvättis o mys med mig själv tror ja :P


Sen i helgen blire väl en sväng till Gillhov som det lät på lördagen.

Annars blire nog lugnt :)

Nästa vecka ska vi i 3 dagar fara på studiebesök och sånt med klassen.

Kan nog bli riktigt roligt!! :)

Sen ledig tor-sön :) Så far nog till Fjäl Tor-Lör.. meen de bestämms väl närmare :)


Aja.. de va en liten update om mig o mitt liv.

Hej hopp!


Ovido - Quiz & Flashcards