Alla inlägg under november 2011

Av Kassandra - 27 november 2011 17:49

1. Fullständigt namn? - Kassandra Ann Viktoria Heidenbeck

2. Födelsedag? - 11 November
3. Vart bor du? - Brunflo (Snart frånomed nästa helg)
4. Bor tillsammans med? - Mamma&Stefan nu. (snart dammråttorna enbart..)
5. Husdjur? - Bina&Tessi.. dock bor ingen hos mig..
6. Färg på ditt hus? - Nu tegel/orange (snart gult)
7. När är du född? - 1990
8. Klass? - Slöjd&Kultur på Birka fhsk
9. Vilket år tar du studenten? - 2009 :)
10. Något jobb?-  nej
11. När ska du sova ikväll? - Mm, bra fråga..
13. Duschat idag? - nej
14. Kramat någon idag? - Ja.. inatt :)
15. Pussat någon idag? - nej
16. Vad har du ätit? idag - cheesbollz o hemmagjorda älghamburgare :)
17. Dagens klädsel? - mjukisbyxor,linne o hoodtröja.
18. Dagens smink? - inget
19. Dagens sötnos? - mm ;) de ni...
20. Dagens roligaste? - Stefan :D
21. Har du många vänner? - Ja
22. Hur många har du kysst? - Håller inte räkningen..
23. Vem kramade du senast? - Tobbe(Torbjörn)
24. Vem pussade du senast? - Lykke :)
25. Hur många har varit otrogna med dig? - Eh.. 1 va ja vet, klart kan de vara fler?
27. Har du pojk-/flickvän?  
- Nej
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Henke
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? - Jag ringer dig ikväll :) - från Jessica
 
FAVORIT:
31. Film? - oj, har mågna!
32. Artist? - e ju en allätare.. 
33. Mat? - Fisk.. o kött av alla slag :)
34. Dryck? - Dr.Pepper, vatten eller rötjut ;)
37. Stad? - Göteborg..
38. Land? - Sverige
39. Ämne i skolan? - slöjd..
40. År? - 2007

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? - Henke..
42. Personen du kysste? - Eh.. jadu :)
43. Gången du spydde? - Minns ej.
44. Gången du grät? - Minns ej.
45. Pizzan du åt? - Minns ej!
46. Gången du var i göteborg? - 2011 med Jessica, på Brad Paisley konsert bland annat :)
47. Gången du var i stockholm? - 2011. Med Marielle
48. Gången du var full? - Igår..
49. Gången du var hög? - Aldrig!
50. Personen som såg dig gråta? - Minns ej.
 
ANTINGEN ELLER:
51. Svart eller vitt? - svart
52. Hund eller katt? - hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Ut och festa för tillfället :) hemma o mysa om man e två..
54. Tv-spel eller datorspel? - Tv-spel
55. Singel eller upptagen? - Singel
57. Lunarstorm, helgon eller playahead? - inget av dom..
58. Ragga eller bli uppraggad? - Båda..
59. Big Brother eller Paradise Hotel? - Big Brother
60. Svart hår eller blondt? - Svart
61. Blåa ögon eller bruna? - Bruna
62. Choklad eller lakrits? - Lakrits!
63. Göteborg eller stockholm? - Göteborg
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger
65. Coca-Cola eller Fanta? - Fanta
66. Pizza eller kebab? - Kebab
67. Randigt eller prickigt? - Randigt.
68. Älska eller älskas? - Båda..
69. Leva eller dö? - Leva tills du dör..

ANTAL:
70. Personer du älskar? - Familjen o vännerna <3
71. Personer du hatar? - Vet inte riktigt faktist.. hatar väl inte direkt någon. Tycka mindre om därimot..
72. Personer som sagt jag älskar dig? - Vet inte..
73. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? - Ingen..?
74. Glassar du ätit på en dag? - Vet ej..
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - Redan varit på festivaler..
76. Gånger du haft minnesluckor? - Ja.. kanske.. 2? max.. om änns de.
77. Piercingar har du? -  Noll.. öron räknas ju inte tycker ja..
78. Personer du saknar just nu? - 2
79. Gånger ditt hjärta brustit? - 2
 
VEM:
80. Vill du kyssa nu? - De ni..
81. Ska du träffa imorgon? - Alla på skolan..
82. Sjöng du senast för? - Alla som stod i min närhet på krogen? ;P
83. Hade du senast en MSN-konversation med? - Alias..
84. Spelade du tv-spel med senast? - Jessica.. eller Claes?
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - Mig själv..
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Ingen tror ja
87. Förtjänar att dö? - Ingen där heller tror ja..
89. Vill du sova brevid inatt? - mm, de ni..
 
VAD:
90. Gör dig glad? - Familj o vänner
91. Gör dig ledsen? - Saknaden av djuren, Basse, momma&moffa..
92. Vad vill du helst göra nu? - Bli älskad..
93. Önskar du att du slapp göra? - Kliva upp imorrn..
94. Vill du ha nu? - Körkort..
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - En ny tv..
96. Längtar du till? - Vet ej
98. Tycker du om dina betyg ? - Tydligen inte eftersom ja håller på o läsa upp dom..
99. Är det bästa som har hänt dig? - Sebastian och Lykke..
Av Kassandra - 24 november 2011 18:00

För den delen e de tråkigt o blogga när man inte änns vet vem som läser den?

MEEN.. Ni kan väl va roliga o lämna ett avtryck så ja vet vem de är som läser.. 


 


Tack för mig!

Av Kassandra - 24 november 2011 17:48

Ja då ere snart dags för flytt till staden :)


Efter o tjatat o försökt få nån hjälp me denna flytt verkar ingen jävel kunna ställa upp..

Oxå e man såklart den "vill inte vara till besvär..."

Visst, vissa har ja överseende med! barn, egen flytt osv :)

inget fel med det o kräver därav inget av dom heller såklart!! :)

Men andra.. allt verkar så jävla jobbigt.. man ställer upp o försöker så gott man kan..

men för att få hjälp i max 3timmar e jobbigt, huga huga..


Sen att en man inte trodde alls skulle ställa upp gjordet :) om denne var hemma!

Det gör mig så jävla glad o vill ge så mycket tillbaka! :)

Så håller tummarna nu...


____________________________________________


Skolan

Snart lov :P haha! 16 dec-9jan ;)

Kärleken 

Vem? var? när? nehe okej...

Vänner

Vet ja vilka ja har

Vet vilka ja kan lita på

Övrigt

Rätt less..

Av Kassandra - 15 november 2011 23:31

Du älskar mig väl ännu
är frågan som du har.
Jag skall hellre öppet såra dig
än ge en lögn till svar.
Och vem är jag att döma
din handling och ditt ord.
Jag har ju bara börjat
min vandring på din jord.


Men när vi rör varann
är känslan alltför sann
och med slutna ögon
glömmer jag mig.

Då vill jag ta dig i min famn
tills du ropar högt mitt namn
och tills den rädsla
som jag har i mig tar slut.


Romans med all sin strategi,
svår för stolthet att förstå.
Trots osäkra som vi kan bli
finns ömhet kvar ändå.
Som vem som helst som skriver
och söker sanningen,
Jag tvekar och jag strider
att lämna ungdomen.


Men när vi rör varann...

är känslan alltför sann
och med slutna ögon
glömmer jag mig.

Då vill jag ta dig i min famn
tills du ropar högt mitt namn
och tills den rädsla
som jag har i mig tar slut.


Ibland så vill jag få dig
att brista ut i gråt.
Ibland så vill jag nå dig
och viska tyst förlåt.


Men när vi rör varann...

är känslan alltför sann
och med slutna ögon
glömmer jag mig.

Då vill jag ta dig i min famn
tills du ropar högt mitt namn
och tills den rädsla
som jag har i mig tar slut.


Ibland kan jag förstå dig
och jag ser hur svårt du har.
Jag har sett när kärlek når dig
och när ingenting finns kvar.
Som båtar utan roder
vi söker varsin vän,
en syster och en broder
men elden flammar upp igen.

Men när vi rör varann...

Av Kassandra - 14 november 2011 23:35

Haft 3 underbaaara dagar i Vemdalen :)

Jävligt trevligt sällskap o folk.

Sen att folk åkte hem va ju såklart tråkigt men vad göra?


Hoppas verkligen på en repris me samma folk i vår :)

Var iaf vad som lät som de planerades.

Dock var ja bestämd med att jag INTE hyr stuga denna gång :P


Men ja iaf.. tack för en otrolig helg gänget :)


Av Kassandra - 9 november 2011 23:33

Bakom allt ingen ser..

Bortom allt ingen hör..

Saknaden ligger kvar..

Kärleken till dig..

Tårarna rinner inte..

Behöver inte för att minnas dig..

Skrattar oftare än fäller tårar..

Du får mig fortfarande att le..

Att skratta o må bra..

Samtidigt blir ja arg..

Ledsen.. Besviken..

Frågvis o förvirrad..

Tiden med dig var underbar..

Var lycklig.. Trygg.. Älskad..

Ja minns dig som den glada spralliga Sebastian du var..

Och säkert fortfarande är..




Saknar dig oerhört

Älskar dig obeskrivligt

Du finns alltid hos mig

Tack för det

 




 

Har så mycke roliga minnen.

Kommentarer..

Ord..

Meningar..

Bilder.. 

Av Kassandra - 7 november 2011 19:14

Lika duktig på o uppdatera de här skiten som vanligt jag!


Har haft lov, varit till Sthlm fram o tillbaka.. o några festligheter.


Skolan går bra.. De mesta går bra..


Forum 10-13 nov.. Ska bli kul!


Känner mig totalt oinspirerad till o skriva..


Har mått bättre.. Less på sånt som ska komma ivägen hela tiden.. Dvs känslor.  

Ovido - Quiz & Flashcards