Alla inlägg under december 2010

Av Kassandra - 30 december 2010 12:26

Det går framåt nu.. tror jag iaf. Allt känns iaf bra. O ja e glad, mest hela tiden :) Men finns mycke som håller en tillbaka o man vågar som inte riktigt som man vågade förut..


Är lycklig, tom i huvet o helt vilsen i mitt själv på samma gång.. Skum känsla..


- - - - - - -


Igår var ja iaf med Jääzz(Jessica Olsson) o vi hade en superdag tsm :) titta på gamla kort o skrattade oss hesa. Sen blev de en tripp till stan, tog oss en öl, besökte bolaget o sedan for vi hem o spelade lite, tog nått glas o surrade..


Imorrn far ma te Lillsjöhögen o firar att det äntligen är ett nytt år, så kanske man kan lägga saker o ting bakom sig lite lättare. Försöka på nytt o bygga upp allt som en gång rasat.. Skulle väl ha fare redan idag meen har andra planer, hemliga planer :P så far upp imorrn ist, egentligen skulle vi väl fara te Fjäl en sväng o ta nå glas vin påstås de men ässch, lär dricka mig less på nyår så de räcker.. Sen får ja ju träffa min underbara tjej Bina! Som ja saknar mina hundar :/ usch, vill ha dom hos mig hela tiden, busa o gosa en massa.. Men det ska väl snart gå o lösa hoppas jag! 


Nu ska ja försöka göra nå vettigt, om de går.. :P

Av Kassandra - 28 december 2010 00:34

Att vara stark..

Att vara stark är inte,
Att aldrig falla.
Att alltid veta.
Att alltid kunna.


Att vara stark är inte,
Att alltid orka skratta.
Att hoppa högst,
eller vilja mest.

 

Att vara stark är inte,
Att lyfta tyngst.
Att komma längst,
eller att alltid lyckas.

 

 

Att vara stark är,
Att leva livet som det är.
Att acceptera dess kraft,
och ta del av den.
Att falla till botten.
Slå sig hårt.
Och alltid komma igen.

 

Att vara stark är,
Att våga hoppas,
när ens tro är som svagast.

Att vara stark är,
Att se ljus i mörkret.
Och alltid kämpa,
för att nå dit..

 

 


Av Kassandra - 27 december 2010 16:08

Idag har man varit o snurrat runt i staden.. Känns som ja börjar bli gammal.. :P

ont i ryggen o fan.. Såklart åt ja en räk & romröra macka så nu har magen hamnat i uppror! Fan att ja aldrig kan lära mig - låt bli laktos om du ej har tablett! Men ikke, ja ska trotsa allt jag.. Så nu har man magknip o mår illa!


Annars rullar saker o ting på.. Sakta går allt framåt, till något ljusare, ett nytt år. Skönt på sitt vis. Nya möjligheter o allt.


Ibland undrar jag, får jag vara lycklig i min sits? Eller..?


- - - - -


Min andra lilla tjej Bina :)

  

  

             

- - - - -


I en beskrivelse jag ej kan fånga dess
skönhet i ord, som speglar sig ovanför.
I denna natt du fångar upp all min uppmärksamhet.
Och mina tankar går åt till hur vacker du är.


Sedan att vi alla delar dess skönhet.
Så små vi är, under det tak vi kan kalla att du är.
I mitt hjärta jag i all bemärkelse känner mig tillfreds.
Ty mina tankar går åt dom som jag delar något
som i all synnerhet fint är.


I din skapelse du ändrar färg.
I höstens rusk du gråter, dina tårar i vindens blåst.
Beror det på en sorg du bär?
över det elände som kan speglas i vår värld?


I den kalla vinternatten mörkret faller på.
Endast ljuset ifrån det vita snötäcket
lyser upp i våra vandrings spår.


Efter den kalla vintertid vi bryter upp
ur det ide vi alla gått och väntat i.
Vårens tid är här,
lyssna till våra fåglars sång
och känn den värme som tillkommer.


I en sommartid grönskan slår ut i alla
dess färger.
En tid att njuta av det nya liv som bildats.
Till syrsornas fiol vi hör fåglarnas sång.
I mitt hjärta jag önskar jag förstod vad
dom handlar om.


I all årstider vi alla delar något
tillsammans som vi alla bör
vara rädda om, liksom varandra.

Av Kassandra - 26 december 2010 22:31


Mår så otroligt bra - just nu!

Men det är samtidigt så jävla komplicerat.

Vet inte, ska man följa magkänslan, eller faktist lyssna åt hjärnan för en gångs skull. Och låta det som blir, inte bli. Fösa det åt sidan. Känns som det är bäst just nu. Men vill inte... Men är nog det ända.. Men varför.. Jag vill, men borde inte.. Älskar utmaningar, älskar sånt ja inte borde.. Har alltid vare sån.

Allt som folk inte tycker e bra, tycker ja om. Haha, vilken hemsk människa ja är, men det kanske är dåligt mot mig själv? Men egentligen, varför ska ja lyssna på vad folk tycker? tycker dom något så får dom tycka de.. Jag är inte den som är den.. Ma får väl flytta om int annat. Nee.. Jag ska nog inte.. men ja vill, ja borde inte.. men ja ska!!


- - - -


Min Tessi som liten tjej :)




Varför så svårt att släppa en fjäder...
Febriga tankar och miss i tänksamheten.

Floder som trotsigt däms upp.
Brusande forsar som inte ens känns.
Osynliga tårar förnekande tämjs.

Klumpen i strupen kväver mig sakta.
Bäst när det brister, galenskap akta.

I det oändliga mörkret när tankarna bränner.
Tänk att få känna sig själv, utan att förakta och
visa för nån hur man verkligen känner.

Av Kassandra - 26 december 2010 05:01

alltså, jag är så jäävla glad just nu. kan det vara så?

blev meddragen på skalet ikväll o ja har haft det grymt bra :)


svärgubben hämtade mig på svensta sen blev de skinkmacka, nu är han ute o plogar o ja ska hoppa i säng.. kl... 05.01 idag 17.00 ska vi till mamma på middag. svågern e i stan o fummle på :P

Av Kassandra - 24 december 2010 23:20

Då kan man väl kalla denna jul för avslutad.

Haft en underbar dag, lugn men underbar!

Är något som fattats hela dagen, Sebastian..

Men den har varit så bra den har kunnat blivit i nuläget.

Är tom i huvet nu känner ja, trött kanske..

Ska väl krypa ner då man ska upp te ottan imorrn.



Det är dagar som sånna här man bli arg o ledsen. Saknaden e så svår.

Jag som trodde på minst 70jular till me dig.. Vi hade planerat de!

Varför gatt du? Till vilken nytta kan ja känna. Som du säkert sett redan så har vi tänt ljus, o flera andra med. Så många som saknar dig..

Allt känns så tomt.. Och när ja sitter o tänker på allt, så känns de som att det inte finns någon glädje i nått längre. Och då försöker ja plocka fram det som finns kvar, minnen, stunder.. Och dom som finns kvar. Som finns här med mig, såsom ja finns här med dom. Som jag älskar. Som ja aldrig vill släppa taget om oavsett vad framtiden säger eller bjuder på. Hoppas likaså att aldrig dom vill släppa mig. Dom ja pratar om speciellt är såklart Karl Erik o Christofer. svärfar o svåger.


Dom vill ja iaf tacka för att julen blev så bra som den kunde bli just nu. Att fått dela den med dom. Bäst.. absolut bäst!   



Och snart är det ett nytt år, nya tag? Kändes sisådär..

Och saker får kanske ta den tid de tar..

Av Kassandra - 23 december 2010 23:37

Har aldrig vare något för jul.. Men i fjol när ja o Sebastian högg våran egen julgran, pyntade vårt eget hus o allt som hör julen till, då.. för första gången kände ja verkligen "yes, jul!" men.. detta år förändrades allt.. O kan säga att ja inte haft någon julkänsla alls, o allt känns tungt.. Men att få komma hem till "svärfar" o fira jul me han o "svågern" så är det så skönt! idag, nu.. 15 min innan julafton är så känner ja faktist lite hopp, ett litet leende o tro på julen. för att ja får vara där ja vill, fira jul me två av dom viktigaste i min liv. det är så underbart, om ni ändå visste. Förstår att många säkert komme sitta hela släkten me barn,barnbarn osv samlad imorrn o massa paket o allt! Men min jul har aldrig riktigt vare så, bara när ja o mina kusiner var små, då var vi hela släkten. men inte sen.. men ja klagar inte.. jag har det bra ändå.. och säger det igen, är så glad att ja får fira jul me underbara människor som har en stor del i mitt liv.


GOD JUL ALLA!


Sebastian, du saknas oss..   

Av Kassandra - 21 december 2010 21:47

Man ska då aldrig bli brydd.. Saker verkar vare en, men är alltid en annan.

Och det göra mig så JÄÄVLA arg. Ta aldrig något för givet.. Döm aldrig någon utifrån vad du har hört.. Eller hur denne ser ut.. Lär o känna denne någon innan du säger nått. Jag har dömt, utifrån vad ja har sett. Och det har ja märkt inte leder något vart.. Lär känna personen först o se sen. Kanske är det någon du sökt hela livet? bästa vän? livskamrat? man vet aldrig om man inte vågar chansa. Så våga chansa. Men bli heller inte brydd om det inte går den vägen du vill. "Man kan inte älska alla" har man ju hört, "håll dina vänner nära, men håll dina fiender närmare"... två uttryck ja tycker förklarar en del..


- - - - - - - - - -


When the day is long and the night, the night is yours alone,
When you're sure you've had enough of this life, well hang on
Don't let yourself go, 'cause everybody cries and everybody hurts sometimes

Sometimes everything is wrong. Now it's time to sing along
When your day is night alone, (hold on, hold on)
If you feel like letting go, (hold on)
When you think you've had too much of this life, well hang on

'Cause everybody hurts. Take comfort in your friends
Everybody hurts. Don't throw your hand. Oh, no. Don't throw your hand
If you feel like you're alone, no, no, no, you are not alone

If you're on your own in this life, the days and nights are long,
When you think you've had too much of this life to hang on

Well, everybody hurts sometimes,
Everybody cries. And everybody hurts sometimes
And everybody hurts sometimes. So, hold on, hold on
Hold on, hold on, hold on, hold on, hold on, hold on
Everybody hurts. You are not alone

Ovido - Quiz & Flashcards