Alla inlägg under januari 2011

Av Kassandra - 30 januari 2011 15:30

Det verkar vara bestämt nu. Eller jag har nog bestämt mig för hur det blir för Bina. Våran kock i jaktlaget kommer nog ta henne.. Men hon är fortfarande min o så :) Men hon får bo hos kocken och bli bortskämd på alla vis! Med kärlek, promenader o massa mys o så :) Sen att hon finns kvar, då i Skucku så det blir bra om man vill åka dit. Sen att jag får chansen att pröva henne och försöka få till henne oxå :) Det känns som bästa alternativet då man inte vill ge bort henne till vem som helst. Och hon slipper hundgårdslivet! vilket känns allra bäst :) att hon faktist får vara inne o vara med mest hela tiden! Men som sagt, han hade som krav att ja stod kvar på hunden och att dom bara var typ "fodervärd" så länge det behövs :) så det kan inte kännas annat än bra då hon fortfarande då är MIN! minminmin :) ingen annans! Så kan man den dagen man fixat nå själv kanske kan ta hem även henne :)


Annars har de vare fullt upp på slutet.. eller? njäe.. Torsdags blev de utgång.. fredags var ja hundvakt och igår blev de utgång igen.. och idag mår ja faktist riktigt kanoners! seg i luvan men a, vad ska man förvänta sig! :)


i veckan blire väl omplacering som sagt för Bina.

Ska försöka göra nått åt håret oxå. Far nog in imorrn o köper allt rat som ska klusses i :) går en sväng på körskolan o sen går ja upp till mamma o äter. Låter som en bra plan :P


sen är det boupptäckning på torsdag.. Så efter det börjar jag med att packa allt o flytta grejerna upp te Fjäl tills vidare.. Längtar inte.. inte ett jävla dugg :(

Av Kassandra - 28 januari 2011 21:59

Gårdagen vart ju inte som man tänkt sig. Satt o sippade vin me mammsen o sen ringer telefonen o då blev de utgång. O nog har man fått känna av det idag.. Tycker bättre om tiderna då man kunde dricka sig nästan medvetslös utan o bli bakis. :( nu får man ju en sån sjuklig skallebank efter några glas... Menmen! :)


Lovade ju bort mig o vara hundvakt idag med så här har man suttit sen två o glott :P 3 filmer senare o några promenader. Unnade mig en flottig pizza som ja tappade lusten o äta efter 1bit. :S lika me chipsen o dippen ja unnade mig... Men usch :/ förut kunde man ju äta hur mkt som helst men nu är de bara äckligt.. Är ju iof bra på ett sätt men man bli ju lite brydd :D Övernattar väl här med då folket tydligen ska kalasa heela natten :P


Imorrn blir de väl utgång igen som de låter. :) eller ja, bowling o grejer först! Blir nog riktigt kul. :) bara Louise o hennes gubbe man känner så de blir massa nytt folk. Och det är sjukt kul tycker jag! :) längesen man träffa nytt folk som de känns.. :)


- - -


tankarna går runt o runt.. 

Av Kassandra - 27 januari 2011 12:36

Överallt är det fan hemma. :( känns trist o inte ha något FAST hem, där man faktist känner den där speciella tryggheten o så som man vill ha i ett hem. Känner just nu att ja har på tok för många hem. Hemma Gillhov, Hemma Arnes, Hemma Lillsjöhögen, Hemma stan o Hemma Brunflo.. hemma hemma hemma.  säkert fler ställen oxå.. :S Och snart .. eller på torsdag, är det boupptäckning. Känns lite som att få ett slut, ett avslut i Arnes. Då man ska packa ner hela sitt liv. För jo, jag har hela mitt liv där förutom mina kläder..


Men nån gång ska man väl uppleva hur det är o bo i en väska..


- - -


Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats
Men du finns kvar
Allt var svävande men nu så ser jag klart

Av Kassandra - 24 januari 2011 23:02

Dancin' in the dark
Middle of the night
Takin' your heart
And holdin' it tight

Emotional touch
Touchin' my skin
And askin' you to do
What you've been doin' all over again

Oh, it's a beautiful thing
Don't think I can keep it all in
I just gotta let you know
What it is that won't let me go

It's your love
It just does somethin' to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under
oh It's your love

Better than I was
More than I am
And all of this happened
By takin' your hand

And who I am now
Is who I wanted to be
And now that we're together
I'm stronger than ever
I'm happy and free

Oh, it's a beautiful thing
Don't think I can keep it all in, no
And if you asked me why I changed
All I gotta do is say your sweet name

It's your love
It just does somethin' to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under
oh It's your love

Oh, baby


Oh, it's a beautiful thing
Don't think I can keep it all in
I just gotta let you know
What it is that won't let me go

It's your love
It just does somethin' to me
It sends a shock right through me
I can't get enough
And if you wonder
About the spell I'm under
oh It's your love
It's your love
It's your love

Av Kassandra - 24 januari 2011 12:11

Om ca 30min far ja till Svenstavik.. Träffa kurator o ta en fika me RM..

Sen bär de av till Gillhov. Fyfan så underbart!! Längtar, vill bara bort som det känns. O sen dessa beslut som ska göras känns mindre kul men, det ska ordna sig i veckan som de låter..


Hemsk hosta har ja med, men det ska då inte stoppa mig i veckan för o göra allt ja tycker e kul! :) absolut inte!!


- - -


Saker o ting blir sällan som man tänkt sig, känslor som man trodde så starkt på kan rasa på 5röda.. Som ett slag i ansiktet.. Som att bli spottad o sparkad på när man ligger ner.. Ibland undrar man på o bli kall, känslolös.. Ibland tror man att allt blir så mycke bättre då.. Man slipper bli sviken, eller svika. Man slipper lixom, allt. Man bara flyter med på ytan..

Av Kassandra - 20 januari 2011 15:36

Vissa beslut vill man bara inte fatta.. Som i detta fall.. Jag har gått o veckor, månader o velat fam o tillbaka.. vem,vilken,varför,hur, när? Av mina två underbara småflickor ska jag omplacera.. o nu har det kommit som en slag i ansiktet att det måste verkligen göras. Vill ju mina tjejers bästa! att dom ska ha det bra. Så nu kommer nog Bina omplaceras o Tessi tas hem. tungt o behöva välja mellan dom. finns ju bara fördelar med båda. Men eftersom Tessi då är MIN och tanken var att det bara var hon jag skulle ha, så får det bli så. Var ju meningen att JAG skulle ha en hund, inte två. Så därför måste jag göra såhär.. Det känns helt värdelöst o som ja sviker Bina (jaja, "det är bara hundar") Lätt för dom o säga som inte haft någon..


Men nu ser jag till Binas bästa o då får det bli såhär.. Sen får vi se vad som händer.

Dock är hon ju inte omplacerad än så saker kan ju förändras, men det har ja svårt o tro.. Men så e det :/ hon måste komma dit hon får den uppmärksamhet o motion o kärlek hon ska ha o e värd!!


Ett beslut som man inte vill fatta.. Men som är så viktigt ändå.. Det blir ju som en liten bäbis, en nära vän eller vad om helst som står en nära. :) Man älskar ju sina vovvar så mycke! Dom som själv har djur förstår, finns ju dom som har katter osv o känner samma sak..


Usch..

Av Kassandra - 13 januari 2011 18:02

Livet rullar på :) hinder stötar man ju på men annars gåre.


Kiwi har fått lämna oss men retar väl gallfeber på Basse där dom är. :)


Har vare på sminkningen på Make Up Store som ja fick av mamma i julklapp! Blev bra o köpte en massa! Hittade även ett par skor, soooom jag har letat! Men nu äre gjort o köpt iaf. Lyckade till det med sushi till lunch oxå. SÅ har haft en toppendag me syster!


Igår var vi på IKEA oxå o köpte massa bra o haaa :) resan gick faktist bra fasten de var ja o syster som for.. :P men de fick vi igen idag..


Känns som blogga var en dålig idee nu när ja aldrig har nå o skriva :P Menmen..

Ovido - Quiz & Flashcards